03/12/2020

Едни български австрийци купиха „Труд“, „24 часа“ и „168 часа“

Базирана в Австрия компания с капитал и на българско дружество е новият собственик на вестниците „Труд”, „24 часа” и „168 часа”. Така техният досегашен собственик – германският издателски концерн ВАЦ, спази обещанието си до края на тази година да напусне България – преди това ВАЦ се изнесе от Сърбия / още подробности – вижте тук/.

Достатъчно говори името на новия собственик на вестниците. Макар и базирано в Австрия дружеството се казва БГ Приватинвест, в което участва и фармацевтичната компания „Софарма“ . Новината е потвърдена от изпълнителния директор на „Софарма“ Огнян Донев и банкера Любомир Павлов. Официално съобщение има и на електронното издание на единия от вестниците. Иначе казано – вестникът отива в ръцете на българските олигарси.

Говори се, че германците са се разделили с вестниците срещу 64 милиона евро. Донев е собственик на 55 на сто от акциите на „Софарма“, на „Унифарма“ и на дялове в холдинг „Доверие“ – един от най-добрите борсови играчи в България.

Състоянието му в днешни дни се оценява на 400 милиона лева. Любомир Павлов е бивш председател на надзорния съвет на Общинска банка, акционер в „Софарма“. Свързан е с кръга на Стефан Софиянски по времето на управлението на СДС.

Любопитен факт е, че работните пчелички от двата ежедневника знаеха, че стават австрийска собственост още преди повече от месец. Само дето сигурно сега научават, че така наречените австрийци са от български произход.

Почти като историята със швейцарският мажоритарен собственик ТАДО на Международното летище в Пловдив- никой не видя жив швейцарец да прояви интерес към собствеността си. Все пак става дума за едно цяло летище…

(Visited 134 times, 1 visits today)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *